Фирма - Материали И Технологии В Строителството СТРОИТЕЛИ - Списание З | Ремонт. Вътрешни ремонти. Строителни ремонти.

3/4/08

Фирма - Материали И Технологии В Строителството СТРОИТЕЛИ - Списание З

СТРОИТЕЛИ - списание за материали и технологии в строителството
наличието на качествени строителни материали и консумативи, резултат от присъствието на интернационални производители на българския пазар и увеличаване на ...

А прогнозите за развитието му са дори още по-оптимистични. В доклада се отбелязва също, че има извесни пречки за развитието на строителния пазар в България. В сегашния вид на евробюджета, над 2 милиарда евро са предвидени за субсидиране на инфраструктурните реформи в страната.Въпросът с жилищното строителство е друга важна тема, засегната в доклада на PMR. В сектора на нежилищното строителство най-добри перспективи за развитие имат големите търговски обекти – хипермаркети и молове. В следващите няколко години се очакват приходи от европейските фондове, равняващи се на близо 7 милиарда евро. Въпреки това голяма част от сградния фонд остава необитаема. Въпреки това, една значителна част от летищата, пътната и железопътната мрежа и пристанищното строителство все още страдат от недостатъчни инвестиции и ограничен капацитет. Въпреки че само допреди няколко години компаниите, инвестиращи там са страдали от недостатъчно търсене и финансови трудности, по настоящем строителния сектор напълно отговаря на очакванията им. Големите инфраструктурни проекти – обещаващи за пазарно развитиеБългария се нарежда на едно от последните места в региона на Централна и Източна Европа по развитост на пътната мрежа. Голяма част от сградния фонд на България има нужда от частична или основна реконструкция, саниране или модернизиране. Един от основните проблеми с пътната инфраструктура в България, освен малката дължина на пътната мрежа, е лошото състояние на съществуващите пътни артерии – установено е, че 2/3 от пътната мрежа има нужда от реконструкция или възобновяване. За Румъния стойността е 330km/km2, за Полша, Чешката Република и Унгария – над 700km/km2. Значителните суми, които се отпускат от еврофондовете в тази област, дават много добри шансове за развитие в тази област. Както в останалите държави от Централна и Източна Европа, и в България пътното строителство е най-големия сегмент от инфраструктурното строителство. Модерните складови помещения и логистични центрове, са естесвено следствие от иконимическия растеж и развитието на производството. Общата дължина на пътищата с твърда настилка е 37 300km, докато за останалите страни тя е съответно Румъния – 78 500km, Полша – 250 000km, Чешката република – 55 000km, Унгария – 82 000km. Основния сегмент, който способства за това бързо и позитивно развитие е инфраструктурното строителство и в най-голяма степен строителството на летища. Особено важен фактор за икономическото развитие на страните от региона е недостигът на труд. От 20 милиарда евро, субсидии от Европейския Съюз, около 4 милиарда са отделени за транспортната инфраструктура. Оценка на сегашното състояние показва, че над 60% от пътната мрежа с обща дължина 78500km се нуждае от ремонт и обновяване. Плановете на правителството са до 2013г. По данни на Националния Статистически Институт в страната има 18,900 панелни сгради със 707,000 апартамента, в които живеят около 1.8 милиона души. Предпоставка за повишено търсене на складови площи е също притокът на чуждестранни инвестиции и подобряването на инфраструктурната мрежа. През 2006 година са завършени над 13 000 нови жилищни единици, като тенденцията е новото строителство да отбележи значителен растеж през следващите две-три години и да достигне стойността 20,000 нови дома на година. През 2006г., според авторите на доклада, стойността на строителния пазар в Румъния се равнява на около 12 милиарда, което е с 18% повече отколкото 2004г. Промишленото строителство, като част от нежилищното строителство, също се очаква да се разрасне през следващите две години. Според доклада на PMR Construction Sector in Romania 2007 with forecasts for 2007-2009 страната може да получи около 20 милиарда евро през следващите няколко години. Според експертните оценки за тези летища ще са необходими приблизително 775 милиона евро за пълното им модернизиране. Според експертните оценки през следващите 3-5 години се очаква ръст на продажбите на търговска площ от 330%, на слкадови и логистични помещения – около 300%, а офисните площи ще отбележат ръст “само” 100%. Според оценките на специалистите от PMR има повече от 3.7 милиона домове в България, което означава около 480 на 1,000 жители. Според проучване на PMR полските летища, регистират голям растеж на приходите, благодарение на усилията, отделени за навременното им разширяване и модернизиране, като отговор на нарасналия въздушен трафик в световен мащаб. Според специалистите от PMR тази статистика дава едни много добри предпоставки за развитие в тази област. Съовено спрямо територията на страната, гъстотата на пътната мрежа в България е 336km/km2. Това е най-голямата стойност на икономическия растеж за изминалите 17 години. Това се отнася в най-голяма степен за едропанелните сгради, построени от 50-те до 80-те години на миналия век. Усвояването им е предпоставка за бъдещ икономически растеж на строителния бранштекст Вера АнгеловаИзследване на компанията за маркетингови проучвания PMR показва, че през 2006г.

0 comments:

Template Design | Elque 2007